Kroppsliga bekymmer

Jag vet inte exakt vad det beror på men jag har kännbart ont i mitt vänsterben. Främst ljumsken. Här om dagen när jag körde lite gångträning var det som musklerna bara ville dra ihop sig, nästan kramp-varning. Jag har försökt att stretcha och sträcka ut ordentligt men det finns kvar. Lurigt.
 
Min högra fotled + vad+ "sidosmalbensmuskel" ömmar också. Dock tror jag orsaken är lite överbelastning p.g.a löpning. På det senaste har jag nämligen börjat springa/jogga lite mer och längre än jag gjort tidigare. Har hittat en fin runda på dryga 10 km som jag avverkat ett par gånger. Jag är inte van att springa såpass långt men tycker ändå att det har gått bra. Men ja, får kanske ta det lite lugnare ändå.
 
Jag har även haft lite lätt huvudvärk ibland på eftermiddagarna. Kanske är det spänningar från rygg och nacke som spökar?
 
Nåja, slutklagat. De flesta kroppsdelar och funktioner fungerar ju trots allt rätt bra. Angående det övriga kanske jag kan få några råd från brorsan, den blivande sjukgymnasten?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0