Lite om Kay Pollak

En del kanske är nyfikna på den där föreställningen jag var på i torsdags. Så jag tänkte dela med mig lite från den. Som sagt var det en snubbe vid namn Kay Pollak som höll i den. Förutom föreläsare inom personlig utveckling är han tydligen också regissör. Han har bl.a regiserat "Så som i himmelen". Nu är han hela 75 år gammal, men ändå i god form. Annars orkar man ju knappast med att hålla låda i nästan tre timmar inför en massa människor. Han hade massor att berätta, mycket taget från hans egna erfarenheter i livet.
 
Här kommer några av de många klokheter han förmedlade under kvällen. Fundera gärna ett tag på dem!
 
"Jag ligger ensam bakom min egen upplevelse".
 
"I  varje möte med andra människor finns nåt jag kan lära mig om mig själv".
 
" Jag är inte störd av de skäl jag själv hittar på".
 
" Du kan inte ändra andra människor, bara dig själv och ditt synsätt på andra människor"
 
Om du känner dig kritiserad/påhoppad eller liknande, säg vid utandning de 7 gyllende orden:
"Det ligger nåt i vad du säger!"  ;)
 
Sist men inte minst, det kanske mest provocerande budskapet för kvällen:
 
"Det enda uppdrag du har i ditt liv är att göra dig själv lycklig!"
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela Sandmer

Såsom i himmelen är en av de bästa filmer jag sett!
Kram

2013-09-23 @ 13:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0