Utforskning av Klarälvsbanan - ett riktigt cykeläventyr!

Sedan jag kom tillbaka till Karlstad igen efter sommarn har jag känt en lust att utforska mina omgivningar mer. Kanske härstammar detta ifrån funderingar om att jag kanske inte är kvar här om ett år?  Hur som helst, förra veckan var det ett nytt motionsspår som testades. Idag kom jag spontant på att jag skulle cykla en bit på Klarälvsbanan.
 
Klarälvsbanan är en hela 9 mil lång asfalterad gång- och cykelväg som sträcker sig genom Värmland. Starten är i Karlstad och därifrån kan man cykla eller varför inte åka inlines ända till Hagfors. Jag tror också att man kan fortsätta längre norrut längs älven.
 
För mig som inte är ett fan av jobbiga uppförsbackar, passade den alldeles utmärkt! Vädret var kanon - tack sköna september! Jag kom in i nåt sorts flow och cyklade bara på. Min cykel är ju inte bästa modell, så jag fick se till att inte köra för hårt. Planen var att kanske cykla en halvtimme och sen vända. Men det slutade med att jag cyklade ända till Forshaga! ( Runt 20 km enkel väg) Det var skoj! Lite trögt på hemvägen dock, hade slut på vatten för att jag inte beräknat att vara borta så länge...
 
Så efter denna pärs är jag sådär lagom go i kroppen. Belöningen får bli lite tv-serier ikväll, och kanske t.o.m en näve chips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0