1 april

Idag har det faktiskt inte varit något lurendrejeri, varken åt ena eller andra hållet. Annat var det när jag gick i tvåan på gymnasiet och skulle ha franskalektion på denna skojiga dag. Min franskagrupp hade kommit på ett utmärkt aprilskämt, och vår lärare gick på det!
 
Vid det tillfället fanns det tydligen en fransk snubbe som uppmärksammats för att han red genom Sverige på en häst. Vi lurade därför i vår lärare att just idag skulle denna typ komma till Borås, och vi frågade så snällt om vi fick gå tidigare från lektionen för att se honom i stan. Vi visste att hon svalt betet då hon började prata franska och fråga oss frågor om hästkillen. Vi höll på och tjata om det ett tag men sen kunde vi inte hålla oss utan utbrast - April April! 
 
Ja, det var tider det. Jag saknar franskan ibland faktiskt. Jag var bra på det. Kanske kan det övas upp igen som mycket annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0