Framtidsfunderingar

Det har blivit hög tid att ansöka om kursen inför hösten. Som ni vet tar ju jag examen i juni. Kandidatexemen i miljövetenskap, låter inte så illa va? Men så är det ju det här med jobb. Jag vet inte exakt hur arbetsmarknaden ser ut, men miljöjobb (som jag kan söka) växer väl inte på träd. Och det är väl svåraste att få tag i det första.
 
Så under tiden jag försöker hitta någon lämplig tjänst tänker jag att det inte är fel att fortsätta läsa lite grann. Det är alltid svårt att bestämma sig. Det här med att välja utbildning, kurser, inriktning.., det tar liksom aldrig slut. Men men, så här har jag tänkt inför hösten;
 
Alternativ 1. Jag kommer in på en kurs om projektledning i Karlstad, och blir därmed kvar där ytterligare ett par månader. Under tiden läser jag troligen någon distanskurs, t.ex om miljöledningssystem.
 
Alternativ 2. Jag kommer inte in på projektledningskursen i Karlstad, och flyttar därmed hem. Jag börjar istället läsa ett år samhällsplanering (kulturgeografi-kurser) på Göteborgs universitet. Kanske någon mindre distanskurs också.
 
Jag tänker mig alltså INTE fortsätta med någon magister- eller masterexamen. Orka liksom. Och behöva göra D- och E- uppsats, nej tack!
 
Det är ganska läskigt tycker jag att inte veta hur framtiden kommer gestalta sig. Men det blir som det blir! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0