Gymreflektioner

Näst sista passet på gymmet nu i förmiddags. Sedan går mitt nuvarande kort ut, och jag har ingen tanke på att förnya det. Jag tänkter lite grann på tiden jag spenderat där. Jag har alltså varit på samma gym, till och från under mina år här i Karlstad. Har väl funkat rätt bra. Men det är lite kul att jämföra det med mitt gym i Borås, som är så fundamentalt olik. Boråsgymmet är ett gammalt och traditionellt gym, med dam- och herrdagar, schlager- och dansbandmusik och pensionärer som en utmärkande målgrupp. Här i Karlstad är det ofta techomusik i högtalarna och inte sällan är jag ensam tjej tillsammans med ett tiotal tränande killar med ansenliga mängder muskelmassa.
 
Ibland har jag roat mig med att hitta på mer eller mindre representativa epitet till mina gymkompisar. "Den stönande polacken" är allt som oftast vid bänkpressen medan "den snälle gamle mannen" gärna värmer upp med promenad på löpbandet. "Han med hörlurarna" lunkar mest omkring i sina joggingbyxor och tröja och "den pigga skåningen" brukar ha med sig sina två polare. Man kan undra om alla dessa typer har satt något smeknamn på mig? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0