Komiska vardagssitutioner

I veckan träffade jag på min universitetslärare tillika handledare på det stället jag går på yoga. Det var oväntat! Fast ändå inte kanske, jag skulle kunna tänka mig henne utöva yoga faktiskt. Hur som helst så är det ju lite udda när man möter folk man är van att se i en helt annan situation. Lärare är ju i skolbyggnader liksom. Men vi hejade glatt och småpratade lite. Kul!
 
En annan grej var i eftermiddags. Jag skulle ut med cykeln i förrådet när en gubbe gick mot lägenhetshusdörren. Han hejade på mig och undra om jag flyttat in? Ja, jag bor här sa jag, i en av studentlägenheterna. Det verkade som han trodde jag flyttat in nyligen, varpå jag sa nåt svävande om att det var ganska längesen.. Och så avslutade han med att välkomna mig till huset! Eh, jo tack svarade jag. Liiite efter kände jag. Jag har ju bott i Karlstad och i samma lägenhet i snart tre år... Men men, lite komiskt var det ju allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0