Polisbesök och shopping

Var inte alls sugen på att plugga idag så jag spenderade halva dagen med att göra ärenden och annat. Första anhalt var hos Polisen av alla ställen. Jag hade ingen aning om vart det låg men med karta och cykel kommer man lätt fram i Karlstad. Största hindret var när jag skulle ner med cykeln i en trappa, via en sån där barnvagnsramp. Jag "glömde" att det kan vara en god idé att hålla inne handbromsen och med kraft hålla emot när cykeln ska ner för rampen. Istället lät jag nästan cykeln rulla ner och var själv fett nära på att dratta omkull. Men ingen hände som tur var, bara jag som är lite klumpig...
 
Hos polisen ansökte jag om ett nytt pass. Jag planerar nämligen att behöva ett sådant i sommar. Så det var bara att punga ut med 350 spänn och ta det där kortet då man alltid ser för jävlig ut. När polisen frågade om jag var nöjd med fotografiet försökte jag skoja till det lite, mumlade något om att "ja, det blir väl inte bättre än så". Men han var tydligen inte på skojhumör utan såg bara likgiltig ut.
 
Polishuset ligger alltså vid Kasernhöjden, så jag cyklade därifrån genom stadsdelen Klara. Ännu en stadsdel jag inte vet mycket om. Det var fint där. Bland annat kom jag nära fridrottsarenan Tingvalla, inte en kotte där! Man kanske skulle ta och träna där någon gång? Eller får man det? Jag visste att den fanns där men har alltid tänkt att det verkar så krångligt att ta sig dit. Stämmer ju inte alls! Nåja.
 
Jag parkerade sen cykeln i centrum, och gav mig ut på jakt efter lite nya vår/sommarkläder. Jag har nämligen upptäckt att jag är i stort behov av det. Och det ska ni veta, när jag säger det, då är det rätt illa!  (jag handlar väldigt sällan kläder, och min garderob är troligen i minsta lagret enligt många). Till saken hör också att jag gjort mig av med en del kläder på sistone, såna som har blivit för små etc. Men jag har inte ersatt dem. Så idag fick det bli lite shopping. H&M funkar alltid, där köpte jag ett par svarta jeans, ett par knälånga jeansshorts, ett par svarta korta shorts och en tunika. På Lindex blev det ett par leggins och tre basic-linnen i ekobomull. Lite bilder:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0