How to switch a blöja samt sjukdom på väg

Det räckte med några dagar på förskola för att börja känna sig krasslig. I veckan har en förkylning sakta men säkert byggts upp, för att idag ha brutit ut ordentligt. Jag visste i går kväll att det skulle bli så, tog därför tog jag bort min jobbtid idag. Klokt gjort, för i morse var jag verkligen helt död..
 
Jobbade dock i onsdags och torsdags. Var då på en småbarnsavdelning (1-2 ½ år) för första gången. Det var bäst hittills tyckte jag faktiskt, tempot var betydligt lugnare. Men det klart, det tillkommer ju att byta stinkande blöjor också. Blev i förrgår instruerad till hur man byter blöja, och igår var det premiär. Behövde dock inte byta en bajsblöja då, så det har jag kvar. Man får ta en sak i taget..
 
Planerna för dagen är som ni förstår inte särskilt stora. Blir nog en hel del vila varvat med lite lättare hushållsarbete. Ikväll blir det dock roligt för då kommer Fredrik hem! Vi har inte setts sen augusti! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0