En helg med släkten

Denna lördag och söndag har det blivit mycket småprat med diverse släktmedlemmar. Igår var morbror och hans sambo här på fika. Och idag var det fördelsedagsfirande för farfar och faster. Vi var typ tjugo pers i ett vardagsrum, liiite småtrångt så där. Och ett himla babblande. Var man tyst och bara lyssnade så hördes verkligen surret från alla olika konversationer. Men det är så min släkt är, och det är ju trevligt!
 
Födelsedagstårtan passade ypperligt även för att fira herrarnas stafett-guld i OS. Sverige har nu tagit dubbelt guld i skidstafett, helt otroligt! Det har ju blivit en hel rad silver och bronsmedaljer också, jätteroligt! Tyvärr kan vi hemma inte se något alls på OS, vi har inte kanalerna. Synd tycker jag. 
 
Egentligen skulle jag varit med och tävlat i SM i gång igår, men blev ju inget med det när jag varit sjuk precis. Har fortfarande lite hosta och trötthetskänsla kvar. Men brorsorna var där, det gick helt okej för dem. De vann båda sina klasser, som vanligt var det ont om medtävlare. Nä, det ser inte ljust ut för gångsportens framtid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0