Sjukdomstider

Jag skyller dålig update här på bloggen på sjukdom.
 
För några dagar sedan började jag få ont i halsen och i helgen hade jag en vad jag kallar "flimmerattack" som resulterade i jobbig huvudvärk. Igår eftermiddag kände jag mig hängig och kände att risk fanns att jag kunde bli sjuk. Och det var korrekt. Idag har jag stannat hemma från praktiken med kraftig förkyldning och lite feber. Blir troligen hemma i morgon också. Tur att jag har det mesta på datorn så att jag kan jobba lite hemifrån om/ när jag orkar.
 
Min morfar har också brottats med en enveten förkyldning med hosta. I lördags hade han åkt på 40,4 graders feber, så det blev ambulans till sjukhuset. Sådana höga temperaturer är ju att ta på allvar, särskilt när det gäller gamla människor ( morfar fyller 90 i år!). Så vi var lite oroliga. Jag, mamma och pappa var och hälsade på honom på söndagen, då mådde han efter omständigheterna bra. Förhoppningsvis skulle han få komma hem igen på fredag.
 
Sjukdom kommer ju sällan lägligt, vilket stämmer även denna gång. I och med detta missar jag ju gång-SM inomhus i Växjö på lördag. Attans! Jag som känt mig hyfsat i form och lyckats undvika förkylning hela hösten/vintern! Och så kommer den nu. Jaja, sånt är livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0