Året som gick - 2013

2013 var året då jag;
 
* upptäckte fascinationen med tv-serier. Tidigare har jag nästan "sett ner" på människor som kollar på en massa serier, tänkt att det bara är trams och dumt att fastna vid. Men under 2013 har jag själv nördat Vampire Diaries, True Blood och Heroes, och tycker att jag gott kan unna mig det. Inte minst funkar det bra som plugg-belöningar!
 
* klarade utbildningens hittills tuffaste termin. Om jag för några år sedan blivit införstådd med att jag senare skulle behöva genomlida inte bara en, utan två, hel-engelska kurser hade jag skrattat. En engelsk termin har länge verkat helt omöjlig, hur skulle jag klara det? Men det gjorde jag. Och det har gott bra dessutom. Det finns ju en hel del att öva på när det gäller mina muntliga färdigheter men ändå. Det är ju mig själv jag måste jämföra med, och inte de hyper-smarta tyska utbytesstudenterna...
 
* tog chansen att byta sommarjobb. Efter två år på Posten kände jag starkt att jag ville göra något annat denna sommaren. Efter endast en enkel ansökan och en intervju fick jag anställning på Scandic i Borås. Jag tog jobbet och gjorde rent hus på hotellet i ca 5 veckor. Inte så glammigt, men jag fick nya erfarenheter och jag är nöjd att jag tog jobbet. De verkar dessutom nöjda med mig. Jag fick nyss ett julkort från dem med ett erbjudande om jobb även denna sommar. Men det får jag fundera på. 
 
* i perioder tappade träningsmotivationen. I början av året var jag sjuk en hel del, och hade mycket i skolan (rörde mig för lite i förhållande till tiden för stillasittande). Jag var inte med på gång inomhus-SM, och gjorde dåliga resultat under de fåtal tävlingar jag var med på under våren och hösten. Detta är förstås inget som bättrar på motivationen. Under hösten började jag löpträna en del, hittade en ny lång-runda i Karlstad. Men efter ett tag började jag få lite diverse problem, inte så kul. Nä, 2013 var inget bra idrottsår för mig. Får väl försöka komma igen lite det här året istället.
 
* tyckte alla blivit så "gamla" helt plötsligt.Jag tänker då på personer i min egen ålder. 2013 var exempelvis året då väldigt många jag känner flyttade hemifrån. Brorsan, som tog studenten i juni, flyttade i augusti till Västerås. Flera av mina kusiner bor inte hemma längre, utan pluggar/jobbar i Stockholm, Göteborg och Hjo. Det känns konstigt ibland tycker jag, att vi allihopa är så stora nu. Men det är ju tidens gång.
 
* ständigt nynnade på "The Fox", som jag själv utnämnt till Årets Låt. På nåt sätt så träffade den mitt i prick. Den är ju barnslig såklart, men ändå acceptablet barnslig - annars får den inte en sådan framgång. Upptäckten av Ylvis fick som följd att jag under hösten roade mig med avsnitt ur bröderna Bård och Vegards humorshow på 5:an. Mycket nöje! The Fox har också piggat upp många av mina pluggpauser under året. :)
 
* testade på en yoga-kurs. Jag har tidigare bestämt att jag varje år ska göra, alt. lära mig något nytt eller speciellt. Det kan va allt från att lära mig spela lite gitarr, åka på någon kurs, eller testa att cykla enhjuling. Whatever liksom. Bara det är en kul grej och något som jag ej gjort förut. Detta år provade jag på att gå en yoga-kurs i Karlstad, 8 veckor, "fysisk inriktning". Det var nice tyckte jag, yoga ska absolut inte underskattas. Från kurstillfällena tar jag med mig flera bra balans- styrke- och andningsövningar. 
 
 
Jag skulle självfallet kunna komma på och skriva ännu mer om året 2013. Men det här får räcka. Någon ska ju orka läsa´t också! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0