Praktikvecka 1

Nu har jag gjort min första praktikvecka. Har varit ganska bra tycker jag. Emellanåt har det blivit lite segt, då jag inte haft någon konkret att göra. Men det blir väl lite så ibland.
 
Den här första veckan har väl blivit som en liten introduktion. Vi har sysslat lite med sådant som rör "mitt projekt" (kemikalier i förskolan), men det drar i gång på riktigt i nästa vecka. På tisdagen inleds arbetet med en workshop för tjänstemän (inkl. mig) och en föreläsning för allmänheten. Igår fick jag vara med på en "lokal pressträff" om detta, eventuellt kommer jag med på bild i Alingsås Tidning inom kort! Linslus som jag är!  ;)
 
För övrigt har jag hängt med på några möten, finslipat på olika typer av texter, läst in mig lite generellt på kemikalier och lyssnat på lite allmänt skvaller och klagomål om arbetsplatsen och annat.. Men det är absolut god stämning och schysta människor som sitter i min korridor. Så det känns helt okej alltihop! Det enda jag kanske har att klaga på är att man blir så stillasittande. Det är ju kontorsarbete som gäller, så på det sättet blir det tyvärr inte så mycket variation. Jag får försöka att röra mer på mig i fortsättningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0