Tårt-torsdag

Fick äta gräddig blåbärstårta på "jobbet" idag, mumsigt! Det var för att nån snubbe gått i pension tror jag.
 
Dagen D (tisdag) med kemikalie-workshop gick bra. Dagen var lite rörig då vår ordinarie föreläsare fick förhinder, och en annan fick kallas in på kort varsel. "På köpet" fick vi med den nya föreläsarens 10-åriga son son fick bedriva tiden bäst han kunde under dagen. Först var det workshop med tjänstemän från flera olika verksamheter, och på kvällen var det föreläsning öppen för allmänheten. Det kom runt 35 personer på kvällen vilket var skoj, ämnet kemikalier i vardagsmiljön engagerar!
 
Idag var jag med på ett udda möte. Jag var nästan lite chockad när jag gick därifrån. Min handledare hade blivit tillfrågad om att dela med sig av lite kunskap rörande mats miljöpåverkan till en kostekonom, som skulle ha det som en punkt i en utbildning hon skulle hålla. Min handledare Fredrik delgav några basic tips och tumregler, men de flesta av dem verkade i princip nya för henne. Att man ska äta mindre kött, sortera avfallet rätt så det blir biogas, äta säongsanpassat, om möjligt köpa krav och msc-märkt o.s.v. Jag tog för givet att jobbar man på kostenheten, så har man koll på sånt. Men icke! Hon var skrämmande okunnig. Det finns alltså stora kommunala kunskapsluckor att fylla inom ämnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0