Tågluff Dag 22 Köpenhamn - Alvesta - Borås

1 juli
 
Igår gick inte allt på räls. Men idag var det raka spåret hem! ;) Gick till tågstationen på morgonen, köpte en sista-minuten-biljett i SJ-automaten och tog tåget 08.28. Jag bytte tåg i Alvesta. Där var typ två personer. Jag satte mig på en bänk utanför stationshuset och åt en pastasallad. Njöt av att det var fint väder, tyst, lugnt och folktomt. Efter att ha knôkat med en massa människor i Paris tunnelbanor var det rätt gött att komma hem till lilla Sverige igen. När jag vid ett-tiden var framme i Borås och blev hämtad av pappa var det trots allt "hem ljuva hem". Nu kan man äta riktig frukost igen. Och gå på toa när man vill. Sova i sin egen säng. Ja ni vet allt det där.
 
Hur som helst är jag så himla glad att jag gjort denna resa. Att det äntligen blev av. Att jag sett och upplevt så mycket. Att jag vågade. Jag tänker på min kusins ord när jag i maj berättade att jag skulle iväg; "Du är den modigaste personen jag träffat". Det klart man växer som människa när man får höra sånt! Så till alla som funderar på tågluff - just do it! :)
 
Min tågluffsrutt utritad på Europakartan. Ser väl coolt ut?
Frukost dagen efter hemkomst. Slut på croissanter och annat trams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0