Avslut

I går avslutade jag min tre-åriga universitetsutbildning i miljövetenskap. Idag lämnar jag Karlstad bakom mig. Kanske för gott. Den insikten har slutligen slagit mig. Känns lite ledsamt, men också smått otroligt.
 
I fall jag ej kommer tillbaks till Karlstad och Rud, så har jag i alla fall lämnat ett märke här. Jag kom nämligen på härom dagen att jag ju måste göra mig av med min krukväxt. För sent kom jag på att jag kunde gett den till min kära granne Anna-Lisa. Istället fick jag för mig att jag skulle plantera den i skogen. Sagt och gjort! Den är nu planterad uppe på en kulle, med utsikt över staden. Satt i jorden med mina egna händer. Kanske kommer jag tillbaka och får se om den överlevt. Vem vet, den kanske blir en sån där invasiv art som förstör hela ekosystemet? Det vore ju inte så bra, men jag tror sannolikheten för det är rätt liten...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0