Rationalisering

Idag har jag skrattat lite åt mig själv, för idag har jag verkligen varit precis som min pappa. När han åker iväg till stan så har han alltid massa saker han ska göra. "Man måste rationalisera", heter det. 
 
I eftermiddas var jag likadan. Tog cykeln och trampade iväg för att bocka av min digra att-göra/att-köpa/-lista. Det var ett tiotal grejer att ordna. Lämna tillbaka böcker, fråga om busskort, växla pengar, köpa special-tvättmedel... Jag hann även med att förbruka mitt sista klipp på badhuset. Det var gött att få simma av sig lite. 
 
Annars har väl de senaste dagarna bestått av diverse olika saker. Har passat på att vara ute mycket nu när jag haft chill med plugg (förbereda och öva på en muntlig presentation). Varvat det med att vara inomhus och packa (på fredag bär det av "hemåt" igen), försöka äta upp all mat i kyl och frys och planerat inför tågluff. Det slår mig att jag nog ej berättat så mycket om mina sommarplaner, men det kommer ett inlägg om det i helgen - I promise! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0