Tågluff!

 
Som ni troligen har anat, så ska jag alltså åka och tågluffa i sommar. Jag åker i morgon (!) och blir borta i drygt tre veckor. Att tågluffa är något jag velat göra länge, och nu blir det äntligen av. Ska bli roligt!
 
Det kommer också bli speciellt och spännande, eftersom jag ska åka med två personer jag inte känner - inte helt likt mig va? Jo, men det är sant. Tänkbara kompisar att resa med tidigare har antingen inte velat, kunnat eller haft råd, så då tänkte jag att då får jag väl ordna det själv. Så under våren har jag letat efter tågluffskompisar via reseforum på nätet, och till slut pusslat ihop en resa med två av dem. En tjej från Helsingborg, som jag träffar i Malmö i morn, och en kille från Stockholm, som vi möter upp i Venedig om en vecka. Båda är studenter och i min ålder, men det är typ allt jag vet om dem! Men jag hoppas det ska gå bra och att vi kommer någolunda överens ändå ;) 
 
I helgen har jag därför haft fullt upp med att packa och fixa med diverse saker inför tågluffen. I dag har jag nämligen inte så mycket tid över. Har precis varit och klippt mig och efter lunch ska jag till Alingsås, där jag ska göra lite uppföljnings-"jobb" från praktiken.
 
Framöver så får vi se om det blir något skrivet här, jag ska försöka få till några rader när vi är på internetcafé eller så. Men annars hörs vi i början av juli, då utlovas massa med bilder! 
  
               Interrail är det som gäller!
                Lite kontanter är ju bra att ha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0