Klara, färdiga - uppsats!

So far, har jag tillbringat dagen på universitetsbiblioteket. Enligt rekommendation har jag börjat på en gång med uppsatsen. Det har nämligen sagts att dessa tio veckor jag nu har framför mig kommer gå fort. Och det är jag beredd att tro på, med tanke på praktikens sex veckor som bara rusade förbi.
 
Alltså, ingen idé att sega! Det är bara att sätta igång att i djungeln av "relevant vetenskaplig litteratur" försöka finna en egen väg. Något eget som är konkret, intressant och möjligt att undersöka. Vilket inte är det lättaste.
 
Jag har i alla fall bestämt mig att jag vill skriva om hållbar turism/hållbart resande. Miljökopplingen är förstås transportbiten (minskade utsläpp) men också livsstil (miljövänliga attityder och beteenden). Utifrån detta vill jag gärna fokusera på tågresande i Europa på något sätt. Jag har en del idéer men vet inte riktigt hur jag konkret ska gå till väga än. Det är veckans uppgift att klura på.
 
Nu orkar jag dock inte med mer litteratursökande. Det blir heller inte effektivt när man märker att man börjar läsa i cirklar och dra iväg för mycket.. Nepp, jag cyklar nog hemåt Rud och tar och tränar en sväng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0