Mello-utvärdering

Måste ju få med lite åsikter om gårdagens final i Melodifestivalen här på bloggen.. 
 
Mello-årets:
 
... revanch. Sanna Nielsen såklart. Sjunde gången i final, och äntligen fick hon vinna. Jag brukar annars vara rätt less på gamla "schlagerrävar" som stället upp gång efter gång och inte inser att de bara blir sämre och sämre, men Sanna får utgöra undantaget. Hennes låt växte faktiskt andra gången man hörde den och hon är ju väldigt duktig.
 
... flopp. Anton Evald. Denna kaxige pojkvasker som trodde han skulle vinna lätt kom sist. Lite kul tyckte jag (skadeglädje jo jag vet), nu är han nog inte så högljudd längre!
 
... räddning. Nour och Anders. I samtliga deltävlingar var showen och deras sk. "humoristiska insatser" så dåliga så det var inte klokt. Torra och osmakliga skämt och fjanterier. Men allt är ju inte deras fel, det verkade ju som att de själva inte haft så mycket att säga till om angående manuset. Lyckligtvis avslutade de Mello-året med flaggan i topp, final-programmet gick felfritt och var faktiskt kul. Bra där!
 
... vad-var-det-du-sa? Det var ju bara för roligt när snubben som representerade Rysslands jurygrupp skulle berätta om deras poäng. Liite brytning där va.. Sa han inte "sonk" istället för "song"? Anders Janssons nederländska var ju heller inte helt lättförståelig..
 
... röstning. I år skänkte jag 20 spänn till Radiohjälpen genom att rösta på Ellen Benedictsson och Ace Wilder. Jag tyckte Ellens låt, sångröst och närvaro var så himla fin och Ace kändes ny och fräsch med sin coolhet och sitt nummer.
 
...tippning. Traditionsenligt brukar jag tippa finalisternas placeringar. Jag fick i år bara rätt på 2/10. Men jag hade nästan rätt på två till. Jag tippade rätt på Sanna i alla fall.
 
Sist men inte minst: finallåtarna jag fått på hjärnan; Undo, Busy doing nothin',Blame it on the disco och Bröder. Det kommer ta ett tag att bli fri från dem..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0