Mina matbutiker

Jag har möjligheten att handla min mat från tre olika butiker faktiskt. Dessa är:
 
* Pekås, på Rud. Värmländsk lågpriskedja som är typ dotterbolag till Konsum. Ligger 50 meter från där jag bor. Följaktligen min basvaru-mataffär.
+ Billigt. Nära!
- Utbudet. Det är dåligt med ekologiska varor, svenskt kött, närproducerat och "specialvaror". Men det är i alla fall inte bara billig skit a ´la Lidl och liknande. Butiken har precis strukturerats om så för tillfället  hittar jag ingenting längre! 
 
* Coop Konsum, på Kronoparken. Ligger i Kronparkens centrum, några minuter från universitetet. Här åker jag för att handla en del saker som inte finns på Pekås, som helt bovete, cannelinibönor och basilika i kruka. 
+ Bra att det ligger såpass nära skolan, kan enkelt svänga förbi med cykeln eller promerera. OK priser, fast dyrare än Pekås.
- Utbudet. Bättre än Pekås men fortfarande finns det en del jag saknar.
 
* Ica Wallinders, på Norrstrand. Ligger ca tio minuters cykling från mig. Här är jag inte så ofta, kanske om jag ska ha något speciellt eller något jag vet inte finns på Pekås eller Coop. 
+  Fin och bra affär, lätt att hitta i. Mycket bra utbud, bl.a. ekologiskt. Smidigt att jag kan utnyttja mitt Ica-kort någon gång också, på de ovanstående affärerna är det Coop Medmera som gäller.
-  Dyrt. Innebär i regel extraresa med cykel eller buss för att handla. 
 
Nu vet ni allt om mitt mathandlande här i Karlstad! ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0