1:a maj

Jag tog cykeln ner till stan en sväng. Tänkte jag skulle ta tempen på den politiska aktiviteten och åskåda mitt livs första första-maj-tåg. Jag kom precis i tid för att se en parad av människor, flaggor och orkesterfolk marschera fram.
 
 
Jag tänkte också att det kunde vara intressant att se och höra Margot Wallström som skulle första-maj-tala. Enligt uppgift skulle det vara klockan två på torget, men så var det inte. Jag fattar fortfarande inte var hon höll hus. Så i stället för Wallström hamnade jag bland Västerpartiets talarpublik. Det fick duga det också. Jag stod och lyssnade och funderade en stund, men det var rätt kyligt på Sandgrundsudden så jag tog cykeln hem. Väl hemma blev det te - jag vill ju inte riskera att förlänga min förkylning!
 
Nu är det alltså maj, och snart är det EU-val. Första gången jag får rösta och det i ett "supervalår" - är inte det spännande?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0