Klädbytardag med mera

Plugg, bussåkande, "ideellt arbete" och huvudvärk. Där har ni min dag i kort version. Här är en längre version:
 
Det är slutspurt för vissa, och mindre finslipning för andra, som gäller för uppsatsen just nu. Den ska vara klar för att lämnas in i morgon, och opponeras på måndag. Om inte får man göra det vid en senare tillfälle. Men jag är med på banan i alla fall. Hade sista grupphandledningen igår och har suttit i dag och försökt korrigera hit och dit, främst med diskussionen. Men nu får det vara bra! Jag har liksom flera andra tröttnat rejält på att sitta och läsa igenom sin text gång på gång, man har varken lust, energi eller möjighet att göra något mer med den. Så jag får hoppas att den blir bra som den är!
 
Eftersom det regnat nästan hela dagen så tog jag bussen till skolan. Jag fick höra en rolig konversation mellan en liten pojke och hans mamma. Mamman försökte förklara för den frågvise pojken vad de tre bussdörrarna hade för funktion. "Man går in där fram, men man kan också gå in i mitten om man har vagn. Där bak går man bara ut, inte in. Dörren fram är bara ingång, inte utgång. I mitten kan man också gå ut....." Inte lätt för pojken att hänga med i svängarna och förstå sig på detta fenomen!
 
I skolan hängde jag med Mink ett tag, som idag anordnade klädbytardag. Jag lämnade in ett par plagg, men hittade tyvärr inget att få med mig hem denna gång. Jag provade några, men de satt för tajt tyckte jag. Det var en del folk som kom faktiskt, och vi samlade in över 200 kläder! Bra betyg! 
 
På eftermiddagen har jag dragits med spänningshuvudvärk. Inte så kul. Får väl försöka massera nacke, axlar och rygg så går det kanske över. 
 
Härnäst: laga mat. Ska göra en god quornröra som jag äter som wraps. Det passar väl på en "lillördag".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0