Twittrat om EU-valet och SD

Självklart röstade jag i EU-valet. Första gången för min del (fick ju ej rösta förra gången eftersom jag är novemberbarn). Sedan resultatet publicerats har det verkligen varit en massa prat känns det som. Och det är bra! Själv kollade jag på Agenda Special i går där de analyserade valet. Det var en bra sammanfattning tycker jag. En av SD:s kandidater var där , hon var creepy alltså. Det är riktigt läskigt att SD fick så stort stöd och att högerextrema och främlingsfientliga partier runt om i Europa också gick starkt framåt. Vart är EU på väg?
 
Bra i alla fall att miljö och jämställdhet visade sig vara viktiga frågor för svenskarna. Dessa mandat behövs verkligen!
 
Nu till två ironiska tweets jag snappat upp om SD, tyckte de var bra: 
 
 
Maria Wetterstrand: "Det ska bli intressant att se hur alla de där politikerna som inte gillar utlänningar ska klara att samarbeta med varandra i EU."
 
Niklas Strömstedt: "SD:s stabschef twittrar om att det dansades till mina låtar på deras valvaka. Ännu en bekräftelse på hur sjukt omoderna de är."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0