Västerås/Sala

Även denna helg har jag varit på resande fot. I fredags satte jag mig i en smockfull Swebus nr 888 mot Stockholm, för att gå av i Västerås. Väl där möttes jag av min bror, som för närvarande bor och studerar i staden. Vi åkte till hans studentlägenhet, som jag faktiskt ej har sett tidigare. Den funkade bra för mat och husrum. Men annars var den väl ingen större skönhet.
 
Lördag och söndag var det gångtävlingar i Sala, några mil från Västerås. För min del gick tävlingarna inte alls bra. Men det var trots allt ganska väntat, jag har ju varit sjuk, skrivit uppsats och inte tränat alls mycket. Dessutom var det nästan 30 grader varmt på lördagen, så jag använde det som min främsta ursäkt för de dåliga resultaten.. 
 
Nu är ju inte heller resultaten så värst viktiga för mig (längre? för närvarande?), även fast det såklart är roligare om det går bra. Istället är det kul att träffa andra gångarkompisar, och som denna gång, träffa familjen (på gott och ont). Pappa och Rasmus var nämligen också med, de tog bilen från Borås och hämtade oss i Västerås. Tillsammans övernattade vi gammal hederlig bruksmiljö vid Sala Silvergruva. Jag och Rasmus var också med på en intressant och fascinerande (och ev. lite läskigt) guidad tur nere i gruvan. Här kommer lite bilder från det, och från det rustika vandrarhemsköket: 
 
Brorsan innan nedstigning i kyliga gruvan.
 
      Inget för mörk- och höjdrädda!
 
            Ganska spooky bild jag fick till inifrån gruvan!
 
 
               Spis modell äldre.
 
På lördagskvällen blev det lite kortspelande- klassisk fyrmannavist. 
Jag som väldigt sällan har tur i spel hade denna gång riktig röta
(jag menar jag var extremt skicklig), och vann många spel. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0