Tågidioti

I morgon ska jag ut på ett litet tågäventyr. På tal om tåg så läste jag i Metro härom dagen att det hade varit en stor demostration på Köpenhamn centralstation. Anledningen var att flera av de europeiska nattågen troligen kommer läggas ner inom kort i samband med att man byter tidtabell. Tydligen har vissa nattåg från Köpenhamn redan slutat gå. Då blir jag himla arg. Så kan de väl inte bara göra! Hur är det gå tänkt att man ska transportera sig utan flyg söderut? Och allt detta prat om att jovisst, vi ska satsa på hållbar utveckling och blabla. Men nattåg - nä det bryr man sig inte om?
 
Tur att jag gjorde min tågluff i somras då, funkade ju skitbra att ta nattåget från Köpenhamn till Prag. Kan ju inte bättre va. 
 
Så nu tänker jag tjura över det här en stund. Skriver man sin C-uppsats om hållbart semesterresande så ligger det liksom nära till hands.
 
Bild från sydsvenskan.se. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0