Årets granne

Idag var det alltså dags för min överraskning. Den blev inte riktigt som det var tänkt, men slutresultatet blev bra ändå. Jag ska berätta det hela;
 
Det började med en annons i bostadsbolagets (KBAB) medlemstidning som jag får regelbundet. Där kunde man vara med i en tävling för att utse årets granne. Jag tänkte genast på min goa och snälla granne Anna-Lisa. Jag skrev därför ihop ett brev med motivering och skickade in. I början av oktober fick jag ett mail om att jag hade vunnit! Anna-Lisa skulle därmed överraskas med tårta, blommor och utmärkelse av ett team från KBAB. Min uppgift var att ordna lämplig tid och plats. Jag allierade mig med vår gemensamma granne Ingrid, och tillsammans fixade vi så att vi skulle fika hos Anna-Lisa idag. Men så för några dagar sen fick jag mail om att de inte kunde utse A-L till utmärkelsen. Detta därför att jag, men inte hon, är hyresgäst hos KBAB. Det är tydligen bara studentlägenheterna som ägs av KBAB (8/40) i mitt hus, resten äger HSB. Så helt plötsligt hade jag inte vunnnit längre. Himla trist!
 
Jag och Ingrid bestämde oss för att fira Anna-Lisa ändå. Jag tog på mig uppdraget att göra ett egenhändigt årets granne -diplom, medan Ingrid fick fixa fikat. 
 
Så nu har jag suttit i nästan två timmar och tjötat med mina pensionärsgrannar. Förutom A-L och Ingrid var också rullstolsbundna Sylvia med. Riktigt festligt hade vi. Anna- Lisa blev glad och överraskad - så syftet uppnåddes med råge!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0