Seriös sopsortering och kärnkraftsföreläsning

Härom dagen var jag och lyssnade på Åsa Moberg som skrivit boken: "Ett extremt dyrt och livsfarligt sätt att värma vatten". Hon föreläste om kärnkraft. Det hela var väldigt intressant och jag blev imponerad över hennes kunnighet. Tänk att komma ihåg så mycket siffror, personer, sammanhang och kunna argumentera för sin sak. Jag var (som vanligt) yngst i publiken.I princip alla var 50, 60+ och troligen inbitna kärnkraftsmotståndare. Men det var också en kärnkraftsförespråkare som rykte ihop med föreläsaren ett tag.
 
Jag köpte inte Åsa Mobergs bok, men däremot ett litet märke för 10 kr, just for fun.
 
 
Annars så har jag väl pluggat lite som vanligtg, har bl.a gjort en avfallsrutin som ska klara kraven enligt miljöledningssystemet 14001. Jag skulle då låtsas att mitt hushåll var ett företag, vilket var lite knepigt. 
 
 
 
Nu ska jag snart iväg på ute-Friskis-pass vid Tyrstugan. Faktiskt kul!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0