Sorg i hemstaden

Jag kan inte påstå att jag hänger med vad som händer i Elfsborg så väldans mycket. Men jag noterar resultaten från en del matcher och läser ibland någon artikel. Har en elfsborgshalsduk och elfsborgskassar. Jag visste att Klas Ingesson hade stigit av tränarposten för drygt två veckor sen. Idag läste jag att han avlidit! Himla hemskt. Så det blev sjukdomen (blodcancer) som tog honom till slut. Det är så synd, han verkar ha varit en oerhört god människa med ett stort engagemang för fotbollen och dess spelare. Att han var en i gänget som tog hem VM-bronset 1994 gör att många känner igen och saknar honom. 
 
Bild från minnesstunden på Borås Arena, via bt.se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0