Vansinne?

Jag borde sluta bli förvånad och upprörd. Men jag kan inte låta bli. Vart är världen på väg?
 
Enligt SVT-undersökning:
 
"En genomsnittlig femåring (eg. 3-6 åring) tillbringar mer än tre timmar om dagen framför skärmen (elektroniska medier - vanlig tv ej inräknad)"
 
" 79 % av dem har tillgång till en surfplatta".
 
Det finns många liknande uppgifter. Då tänker jag - vad händer med barnens kreaktivitet och intelligens, rörelseförmåga och träning, intag av frisk luft? Kalla mig konservativ och bakåtsträvande, men jag gillar inte, och oroar mig faktiskt över denna utveckling. Tekniken är inte till för att ta över våra liv, utan fungera som hjälpmedel och komplement. I alla fall , och i högsta grad för de yngsta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0