Bad news

 
Jahopp, då har jag varit 4½ dag i Karlstad redan. Har haft mycket att stå i! 
 
Ex. har jag handlat mat fyra gånger på lika många dagar, satt mig in i mina två kursers studentportaler och tvingats rensa golvbrunnen i duschen. Allt detta har troligen bidragit till att jag ej noterat the latest big news in town;
 
Jag läste i dagens Metro att det varit ett mord där jag bor! Tydligen har en 33-årig man anhållits misstänkt för mord på en 31-åring man. Offret hittades i ett grönområde på Rud i söndags. Av bilden i tidningen kunde man se var det var någonstans, och det är typ bara hundra meter från mig. Nära Pekås-affären. Ruggigt!
 
Förra året var det någon form av skottlossning i mitt bostadsområde. Inte heller det uppfattade jag något tecken av när det skedde, vilket var tur. Men det känns ju mindre bra att det händer något våldsamt igen! Allt är visst inte bara frid och fröjd bland pensionärerna på Rud...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0