Löparfest och gångfiasko

Jag överraskade familjen genom att komma hem en sväng i helgen. Det är så himla kul att se minen i deras ansikten när de helt ovetandes får syn på mig som utbrister "Överraskning!".
 
På lördan var det stort pådrag i stan. Det var nämligen Kretsloppet - en löpartävling som vuxit sig större för varje år. Denna gång var det runt 7000 som deltog! Jag har inte varit med någon gång, men blev jäkligt sugen. Kanske blir nästa år? Det var så himla mycket folk som hejade och stämningen var härlig. Värmen och solskenet hjälpte så klart också till.
 
Om lördan var toppen så var söndan botten. Då var jag med på hemma-klubbens gångtävling. I år var det rekordlågt deltagande, totalt 10 st anmälda, 9 av dem startade. Jag och lillbrorsan var två av dem. Ingen publik över huvud taget. Ni fattar att det var en himla kontrast mot dagen innan!
 
Jag gjorde i alla fall ett bra lopp utifrån förutsättningarna. Har ju varit lite krasslig det senaste och visste inte om jag vågade starta. Men jag körde på. Och jag mår okej idag så då var det väl ingen större fara. Nu ser jag fram emot en ny vecka då jag kan träna som vanligt igen. Dock får jag se till att klä på mig mer framöver, det verkar som det nu är slut på den varma hösten. Kiruna hade visst fått snö idag - hur kul är det på en skala månntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0