Årskrönikan 2014

JANUARI
Jag börjar min praktik på Alingsås kommun.
Här en av de förskolor jag gjorde kemikalieinventering på.
 
FEBRUARI
Morfar blir sjuk och får åka in till SÄS i Borås.
Mormor kvar hemma i Berghem, orolig förstås. 
Men morfar rider ut stormen och fyller 90 senare i år (april)!
 
MARS
Jag börjar skriva min C-uppsats, håller på i 10 veckor.
Mycket jobb men till sist nöjd och glad!
 
APRIL
Familjen firar påsk med mig i Karlstad.
Här är vi på Naturrum Värmland i Mariebergsskogen.
 
MAJ
Lillbrorsan konfirmeras i Sandhults kyrka 18/5.
Hela släkten, gammal som ung, samlades efteråt i församlingshemmet.
 
JUNI
Jag på årets happening - tågluff i Europa 3 veckor.
Här står jag framför Peterskyrkan i Rom. :)
 
JULI
Kusinbarnen Swahn är på besök. Sötast av dem alla är Olle!
 
AUGUSTI
Slutligen får jag mitt utbildningscetifikat från Kau.
Kandidatexamen i miljövetenskap - check! :)
 
SEPTEMBER
Hägglund gör ett stopp i Borås på sin valturné (aug).
Höstens riksdagsval innebär fall för alliansen och regeringsbyte.
 
OKTOBER
Jag nominerar min käre granne Anna-Lisa till en tävling för "Årets granne". 
Vinner inofficiellt tävlingen och uppvaktar A-L med eget diplom. ;)
 
NOVEMBER
Jag och mamma åker till Selma Spa i Sunne för avkoppling och lyx. 
Det blir även mitt avsked till Värmland då jag helgen efter flyttar hem till Sandhult igen.
 
DECEMBER
 Avslutar året med en härlig trerätters. Självklart är det jag som är kocken.
Här den fenomenalt goa desserten - glassbomb med maränger och kokoskolasås!
 
 
NU HOPPAS JAG PÅ ETT MINST LIKA BRA OCH SPÄNNANDE 2015! 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0